PROFESJONALNA OBSŁUGA WYNAJMU NIERUCHOMOŚCI

Concierge
zadządzanie najmem

Skuteczne zarządzanie najmem w 4 językach - polski, angielski, ukraiński, rosyjski

Przygotujemy nieruchomość do najmu

  • określmy grupę docelową
  • przeprowadzimy home staging
  • zorganizujemy sesję fotografii wnętrz
  • zrobimy plan nieruchomości
  • bezpiecznie przechowamy klucze

Wynajmiemy nieruchomość

  • wypromujemy nieruchomość na  portalach branżowych w social mediach
  • przeprowadzimy prezentacje
  • zweryfikujemy najemcę
  • przygotujemy umowę najmu (wraz z tłumaczeniem na języki obce)
  • zadbamy o ubezpieczenie OC najemcy

Zadbamy o wynajętą nieruchomość

  • skontrolujemy płatności
  • rozliczymy czynsz/opłaty
  • sporządzimy i dostarczamy miesięczny raport ekonomiczny
  • naprawimy usterki i przeprowadzimy kontrolę stanu nieruchomości

Po zakończeniu najmu

  • sporządzimy protokół odbioru
  • rozliczymy najemcę
  • zadbamy o czystość i przywrócenie blasku nieruchomości
  • wynajmiemy nieruchomość ponownie
Eugenia Sichenko

Za każdą udaną transakcją stoi człowiek

Eugenia Sichenko

Twój przewodnik w procesie wynajmu mieszkań i domów

Eugenia-Sichenko_kwadrat

Usługi

Jednomiesięczny czynsz najmu przy każdorazowym wynajmie

15% czynszu najmu co miesiąc + 50% jednomiesięcznego czynszu najmu przy zmianie najemcy

Profesjonalna sesja zdjęciowa

Plan nieruchomości

Depozyt kluczy

E-marketing

Social media

Wyróżnienia na portalach

Prezentacja nieruchomości potencjalnym najemcom

Wstępna weryfikacja najemcy

Przygotowanie umowy najmu w odpowiednich wersjach językowych

Protokół przekazania nieruchomości najemcy wraz sesją fotograficzną z dnia przekazania

Dodatkowa weryfikacja najemcy

Sprzątanie nieruchomości pomiędzy zmianą najemcy

Ubezpieczenie OC najemcy do kwoty 100 000 zł

Prowadzenie rozliczeń czynszu najmu, mediów i opłat administracyjnych

Sprawdzony system monitorowania płatności najemcy – comiesięczny raport ekonomiczny

Organizacja potencjalnych napraw nieruchomości i drobnych uszkodzeń 

Kontakt z zarządcą nieruchomości w zakresie wszelkich spraw związanych z najmem

Protokół odbioru nieruchomości – sprawdzenie stanu i rozliczenie najemcy

Inspekcje kontrolne stanu nieruchomości – min 1 raz w roku oraz w dniu przekazania lokalu

Obsługa i opieka nad korespondencją dot. nieruchomości (na życzenie Wynajmującego)

20

20 lat doświadczenia w obrocie nieruchomościami

20 lat analiz trójmiejskiego rynku nieruchomości

20 lat praktyki - 3 500 tysiąca rentownych transakcji

Przygotujemy

Przed rozpoczęciem wynajmu określimy grupę docelową, przeprowadzimy home staging i zorganizujemy sesję zdjęciową nieruchomości. Zrobimy plan nieruchomości i bezpiecznie przechowamy klucze.

Wynajmiemy

Wypromujemy ofertę, przeprowadzimy prezentację oraz zweryfikujemy najemcę. Następnie przygotujemy umowę najmu wraz z tłumaczeniem na obce języki i zadbamy o ubezpieczenie OC najemcy.

Zadbamy

W trakcie całego okresu najmu zadbamy o wszystkie płatności, rozliczymy czynsz i opłaty. Naprawimy bieżące usterki i przeprowadzimy kontrolę stanu nieruchomości.

Zawsze udane zakończenie

Po zakończeniu najmu sporządzimy protokół odbioru i rozliczymy najemcę. Zadbamy o czystość i przywrócenie blasku nieruchomości oraz wynajmiemy ją ponownie.

Concierge
zarządzanie najmem

Zadzwoń w celu umówienia się na spotkanie

Najem, dochód pasywny

Mało kto zastanawia się nad tym, że nieruchomość jest środkiem trwałym, który jednak generuje koszty. Do stałych i nieuniknionych opłat związanych z nieruchomością zalicza się

  • podatek od nieruchomości (w środkach masowego przekazu wciąż trwa dyskusja o wprowadzeniu kolejnego – podatku katastralnego),
  • czynsz administracyjny,
  • opłaty za media: wodę, prąd, gaz, ogrzewanie, opłatę za wywóz śmieci
  • rata kredytu (kiedy zakup nieruchomości wspierany jest finansowaniem zewnętrznym)

Warto też nadmienić, że utrzymanie nieruchomości w dobrym stanie technicznym swoją drogą wymaga włożenia w to pracy i pieniędzy. Nie licząc remontów mniejszej wagi, z biegiem czasu zużywają się instalacje wodno-kanalizacyjne, elektryczne, gazowe; niszczeją okna, elewacja czy dach.

Gdy potrzeba mieszkaniowa jest już zaspokojona, nadwyżkę kapitału można ulokować w kolejnej nieruchomości. W okresie dewaluacji złotego i rosnących stóp procentowych nie jest tajemnicą, że nieruchomości w dalszym ciągu są najbardziej bezpieczną przystanią dla zaoszczędzonych funduszy. Żeby kupiona nieruchomość nie generowała samych kosztów przeznaczenie jej pod wynajem jest doskonałym pomysłem. Wielu inwestorów zapewnia sobie w ten sposób dochód określany mianem „pasywny”. Opłaty za wynajem pokrywają wszystkie koszty związane z utrzymaniem nieruchomości, a nadwyżka (po zapłaceniu podatku dochodowego) bezszelestnie ląduje na koncie bankowym właściciela.

Ale czy „pasywny” to właściwe określenie? Każdy niech sam oceni. Wynajmowanie mieszkania to proces, który wymaga pracy i zaangażowania.

Właściciele nieruchomości przy zderzeniu z wynajmem mogą natrafić na szereg komplikacji.

Wyobraźmy sobie, że wychodzimy od notariusza z aktem nabycia mieszkania, które jest dla nas lokatą kapitału. Wiemy, że będziemy chcieli ten lokal jak najszybciej wynająć. Czy wystarczy zrobić zdjęcia i zamieścić ogłoszenie w Internecie żeby wszystko zaczęło się kręcić? Jest to prosta droga do wielu problemów. 

Nad czym należy się zastanowić przed rozpoczęciem najmu?

  • na początek warto określić jaki charakter najmu jest w naszym przypadku odpowiedni: krótko-, średnio- czy długoterminowy. Zależy to od lokalizacji nieruchomości i charakteru rynku. Czy lokal nadaje się do wynajmu na pokoje czy jedynie w całości. 

     

  • jaka jest grupa docelowa – kto będzie naszym idealnym najemcą. Czy preferowani są single czy pary – z dziećmi czy bez; czy akceptowane są zwierzęta, które mogą zniszczyć meble, lub zostawić po sobie trudny do wywietrzenia zapach. 

  • jak wyposażyć mieszkanie pod wynajem. Wiadomo – odpowiednio. Jeżeli zaczynamy od remontu warto określić standard wykończenia, gdyż w oczywisty sposób ma to wpływ na cenę wynajmu. W zależności od tego, do jakiego wynajmu robimy przymiarkę wyposażenie powinno być dopasowane. Przykładowo, przy wynajmie długoterminowym pościele, gąbki i kostki do zmywarki są zbędne, natomiast przy wynajmie krótkoterminowym – gdzie wyposażenie mieszkania w wymienione przedmioty uważane jest za standard – już nie.

  • czy zainwestować w home staging, czyli sesję fotografii wnętrz? 

  • jakie informacje zamieścić w ogłoszeniu i gdzie je opublikować?

  • jak sporządzić umowę najmu, żeby była rzetelnym zabezpieczeniem stosunku najmu i skuteczną ochroną w przypadku, kiedy dogadanie się z najemcą przestało być możliwe?

  • zaskakująca może być ilość telefonów w związku z zamieszczoną ofertą, lub, skądinąd, ich brak

Bardzo dobrym pomysłem jest skorzystanie z pomocy eksperta.

Często spotkać się można z opinią, że najemcy nie szanują cudzej własności. Zniszczenia po kilku miesiącach wynajmu przekraczają wielokrotnie kaucję zabezpieczającą. Gdzie jest granica „normalnego zużycia”? Nie brakuje też nieuczciwych najemców. Jak postępować, kiedy najemca nie płaci na czas? Jak zakończyć stosunek najmu? Mieszkanie jest do remontu po pierwszym najemcy, a miało na siebie zarabiać. Albo kolejny już miesiąc nie mogę wynająć, a poprzednio nie było problemu.

Te i wiele innych zagadnień może rozwiązać powierzenie lokalu przeznaczonego pod wynajem w zarząd agencji nieruchomości, dzięki czemu generowanie dochodu pasywnego rzeczywiście odpowiadać będzie swojej nazwie.

Adres :

Muskat & Wicher sp. z o.o. sp.k.
CH Manhattan IIIp.
al. Grunwaldzka 82
80-244 Gdańsk

Kontakt :

najmy@muskat.pl

Biuro Muskat&Wicher
tel: 58 767 71 03

Eugenia Sichenko
tel: +48 601 669 700

Obsługa nieruchomości segmentu premium

Mikołaj Muskat
+48 695 417 282
m.muskat@muskat.pl

Obsługa nieruchomości inwestycyjnych

Maciej Wicher
+48 695 417 282
m.wicher@muskat.pl

Subscribe to get 15% discount